loading...

lahze akhar

تور احظه آخري

بازدید : 195
11 زمان : 1399:2

يكي از اصلي ترين نماد هاي شهر استانبول، مسجد اياصوفيه مي باشد، قدمت بسيار زياد اين مسجد سبب شده است كه سالانه گردشگران بسياري براي بازديد از آن به كشور تركيه سفر كنند. با مطلالعه تاريخچه اين هتل خواهيد فهميد كه اياصوفيه در گذشته يك كليسا بوده است كه پس از ورود اسلام به تركيه به مسجد و امروزه به موزه تبديل شده است. اياصوفيه در زمان كنستانتين دوم ساخته و به عنوان كليسا افتتاح شد و به مدت هزار سال نيز كليسا ماند. اين بنا آثار ارزشمندي از معماري دوران بيزانس مي باشد كه بسيار مجذوب كننده و بي نظير است.




اياصوفيه

اين بنا تا به امروز 3 بار از نو ساخته شده، ساختمان اوليه آن در زمان امپراتوري بيزانس احداث شده است، سال ها بعد عثماني ها تركيه را فتح كرده و كليسا را تبديل به مسجد كرده اند، در سال هاي اخير پس از رسيدن آتاتورك به مقام رياست جمهوري تركيه، مسجد اياصوفيه به موزه اياصوفيه تبديل گشت. تاريخچه ساخت اين كليسا به سال 360 ميلادي باز مي گردد، در آن سال ها نام اياصوفيه كليساي اعظم بوده است. سومين بناي اياصوفيه در سال 523 ميلادي ساخته شده است، بناي امروزه اياصوفيه همان بنايي است كه در سال 523 ساخته شد.




معماري اياصوفيه

ظاهر امروزي اياصوفيه از دو ساختمان قبلي آن الهام گرفته شده است، طراحي كلي ساختمان اين مسجد مستطيل شكل بوده و طول و عرضي برابر با 100 در 70 متر دارد، گبند اين بنا تا به امروز چندين بار بازسازي شده و ارتفاع آن تغيير كرده است، ارتفاع امروزي آن 55 متر مي باشد.

لازم به ذكر است كه بسياري از بخش هاي اياصوفيه در زمان ساخت سومين بناي آن، به دستور ژوستين يكم، از نقاط مختلف دنيا به قسطنطنيه آورده شده، نام شهر استانبول در آن دوران قسطنطنيه بوده است، همين امر سبب شده است كه آثار بسيار ارزشمندي در اياصوفيه قابل مشاهده باشد.

بازدید : 189
11 زمان : 1399:2

كي يف پايتخت كشور اكراين و همچنين بزرگترين شهر آن مي باشد و سالانه گردشگران ‏زيادي با تور كي يف به اين شهر سفر مي كنند اگر قصد سفر با تور كي يف را داريد در ‏ادامه با ما همراه باشيد تا اطلاعاتي از شهر در اختيارتان قرار دهيم اين شهر به دو ‏قسمت شرقي و غربي تقسيم مي شود و جالب است بدانيد هر يك از اين بخش ها ‏توسط ادارات و ارگان هاي جداگانه اداره مي شود شهر كي يف به طور كلي اهميت زيادي ‏براي اكراين دارد و مركز فرهنگي، هنري، سياسي، اقتصادي و علمي اين كشور محسوب ‏مي شود همچنين كي يف يكي از مراكز مهم مذهبي اروپاي شرقي به شمار مي رود. طبق ‏آخرين آمار ارائه شده حدود 2 مليون نفر در شهر كي يف زندگي مي كنند كه اغلب آن ها ‏مسيحي ارتودوكس مي باشند و به زبان اكرايني تكلم مي كنند. ‏لازم به ذكر است اين شهر جاذبه هاي زيادي را در خود جاي داده است كه گردشگران تور ‏كي يف از آن ها ديدن مي كنند برخي از اين جاذبه ها عبارتند از صومعه پچرسك لاورا ‏‏(‏Kiev Pechersk Lavra‏)، خيابان خرشچاتيك (‏Khreschatyk‏)، كليساي جامع سنت سوفيا ‏‏(‏saint Sophia’s cathedral‏)، موزه كلي اكراين در جنگ جهاني دوم (‏National Museum of ‎the History of Ukraine in the Second World War‏)، ميدان استقلال (‏Maidan ‎Nezalezhnosti‏)، مجسمه سرزمين مادري (‏Mother Motherland‏)، كليساي سنت اندروز ‏‏(‏Mother Motherland‏) و غيره.

بازدید : 190
11 زمان : 1399:2

تور مشهد به دليل جاذبه مذهبي كه در شهر مشهد وجود دارد، يكي از پر مخاطب ترين تورها در گردشگري داخلي مي باشد و همچنين بهتر است بدانيد كه مشهد دومين شهر دنيا در جذب گردشگر مذهبي به شمار مي آيد. فرهنگ و آداب مذهبي كشور باعث شده تا همه روزه پروازهاي زيادي به سوي اين جاذبه توريستي رهسپار شود. مشهد از نظر جغرافيايي در شمال شرقي كشور مي باشد و در مركز استان خراسان رضوي قرار دارد. اين شهر سالانه ميهمان بيش از 25 ميليون از سراسر ايران و همچنين كشور هاي ديگر مي باشد. در تور مشهد علاوه بر زيارت، براي سياحت نيز مكان هاي متعددي در داخل و اطراف شهر مشهد وجود دارد. از مكان هاي ديدني مشهد مي توان به آرامگاه حكيم ابوالقاسم فردوسي، فرهنگسراي بهشت، آرامگاه ميرزا ابراهيم رضوي، طرقبه اشاره كرد. امروزه جاذبه هاي تفريحي زيادي نيز در اين شهر بوجود آمده كه از آنها مي توان به پارك هاي آبي كه اخيرا به شدت در حال رقابت با هم از لحاظ كيفيت ارائه خدمات هستند نام برد.

بازدید : 187
11 زمان : 1399:2

با حدود 1500 كيلومتر مربع بزرگترين جزيره ايران مي باشد كه در خليج فارس در شمال باختري تنگه هرمز قرار دارد.جزيره قشم داراي يك فصل گرم و مرطوب طولاني و يك فصل معتدل كوتاه مي باشد كه اگر شما بخواهيد تور قشم را براساس آب و هواي قشم براي يك مسافرت انتخاب كنيد فصل معتدل آن بهترين انتخاب مي باشد. ضلع شمالى جزيره قشم در نزديكى روستاى بركه خلف، عارضه زمين شناسى عجيب خود را براي گردشگران تور قشم به نمايش گذاشته است. بنا به تحقيق آنوبانينى؛ اهالى محل عقيده دارند ستاره اى از آسمان افتاده و اشكال عجيبى را از خاك و سنگ و ماسه پديد آورده است. اين جزيره زيبا شامل جزاير هنگام، هرمز، لارك و قشم مي باشد كه از جمله مراكز و جاذبه هاي ديدني آن كه گردشگران مي توانند در تور قشم از آن ديدن نمايند مي توان به جنگل حرا، غارهاي خربس، دره ستاره ها، جزاير ناز و هنگام، چاه كوه، غار نمكدان و... اشاره كرد. گردشگران تور قشم مي توانند از دلفين هايي كه در آب هاي نزديك جزيره زبانزد خاص و عام مي باشد نيز ديدن نمايند. مسافران تور قشم مي توانند در اسكله شيب دراز يا كندالو با قايق هايي در مسير هنگام به قشم رفت و آمد دارند به هنگام بروند. گردشگران مي توانند علاوه بر ديدن دلفين ها ، رفتن به كمپينگ در اين سواحل را نيز در برنامه خود جاي دهند.در تور قشم مي توانيد از ديدن دلفين هايي كه با هماهنگي خاصي روي آب مي آيند و همچنين شناي منظم آنها لذت ببريد.

بازدید : 187
11 زمان : 1399:2

استقبال از تور كيش بدين صورت است كه همه ساله غريب به دو ميليون نفر از گردشگران داخلي و خارجي با برگزيدن تور كيش، به سمت اين جزيره كه به مرواريد خليج فارس معروف است راهي مي شوند و از زيبائي ها بي شمار آن ديدن مي كنند. اين جزيره به منظور اينكه يك منطقه آزاد و توريستي به حساب مي آيد، داراي انواع توريست ها، در قالب هاي گوناگون گردشگري تفريحي و كاري مي باشد. جزيره ي زيباي كيش در جنوب ايران و در خليج زيباي هميشه فارس قرار گرفته است. اين جزيره كه در استان هرمزگان واقع در شهرستان بندر لنگه مي باشد. در گذشته قيس ناميده مي شده و داراي مساحت تقريبي نود كيلومتر مربع مي باشد. به همين دليل مسئولين جزيره با اصلاحاتي كه در طي چند سال گذشته در اين ناحيه انجام داده اند، توانسته اند از يك جزيره ي كوچك و آرام، يك منطقه ي زيباي توريستي بسازند. همچنين با برگذاري انواع جشنواره هاي متنوع، همه ساله پذيراي بيش از ده ها هزار نفر از گردشگران تور كيش مي باشند. يكي از معروف ترين اين جشنواره ها، جشنواره ي تابستاني كيش مي باشد، كه در فصل تعطيلات تابستاني مورد توجه گردشگران قرار مي گيرد. اين جزيره ي مرجاني، يكي از برترين انتخاب ها، براي تجربه ي يك سفر به ياد ماندي در ايران بوده و جايگاه اول محبوب ترين مقصد گردشگري ايران را، به خود اختصاص داده است.

بازدید : 197
11 زمان : 1399:2

استقبال از تور كيش بدين صورت است كه همه ساله غريب به دو ميليون نفر از گردشگران داخلي و خارجي با برگزيدن تور كيش، به سمت اين جزيره كه به مرواريد خليج فارس معروف است راهي مي شوند و از زيبائي ها بي شمار آن ديدن مي كنند. اين جزيره به منظور اينكه يك منطقه آزاد و توريستي به حساب مي آيد، داراي انواع توريست ها، در قالب هاي گوناگون گردشگري تفريحي و كاري مي باشد. جزيره ي زيباي كيش در جنوب ايران و در خليج زيباي هميشه فارس قرار گرفته است. اين جزيره كه در استان هرمزگان واقع در شهرستان بندر لنگه مي باشد. در گذشته قيس ناميده مي شده و داراي مساحت تقريبي نود كيلومتر مربع مي باشد. به همين دليل مسئولين جزيره با اصلاحاتي كه در طي چند سال گذشته در اين ناحيه انجام داده اند، توانسته اند از يك جزيره ي كوچك و آرام، يك منطقه ي زيباي توريستي بسازند. همچنين با برگذاري انواع جشنواره هاي متنوع، همه ساله پذيراي بيش از ده ها هزار نفر از گردشگران تور كيش مي باشند. يكي از معروف ترين اين جشنواره ها، جشنواره ي تابستاني كيش مي باشد، كه در فصل تعطيلات تابستاني مورد توجه گردشگران قرار مي گيرد. اين جزيره ي مرجاني، يكي از برترين انتخاب ها، براي تجربه ي يك سفر به ياد ماندي در ايران بوده و جايگاه اول محبوب ترين مقصد گردشگري ايران را، به خود اختصاص داده است. تور لحظه آخري

بازدید : 187
11 زمان : 1399:2

كي يف پايتخت كشور اكراين و همچنين بزرگترين شهر آن مي باشد و سالانه گردشگران ‏زيادي با تور كي يف به اين شهر سفر مي كنند اگر قصد سفر با تور كي يف را داريد در ‏ادامه با ما همراه باشيد تا اطلاعاتي از شهر در اختيارتان قرار دهيم اين شهر به دو ‏قسمت شرقي و غربي تقسيم مي شود و جالب است بدانيد هر يك از اين بخش ها ‏توسط ادارات و ارگان هاي جداگانه اداره مي شود شهر كي يف به طور كلي اهميت زيادي ‏براي اكراين دارد و مركز فرهنگي، هنري، سياسي، اقتصادي و علمي اين كشور محسوب ‏مي شود همچنين كي يف يكي از مراكز مهم مذهبي اروپاي شرقي به شمار مي رود. طبق ‏آخرين آمار ارائه شده حدود 2 مليون نفر در شهر كي يف زندگي مي كنند كه اغلب آن ها ‏مسيحي ارتودوكس مي باشند و به زبان اكرايني تكلم مي كنند. ‏

لازم به ذكر است اين شهر جاذبه هاي زيادي را در خود جاي داده است كه گردشگران تور ‏كي يف از آن ها ديدن مي كنند برخي از اين جاذبه ها عبارتند از صومعه پچرسك لاورا ‏‏(‏Kiev Pechersk Lavra‏)، خيابان خرشچاتيك (‏Khreschatyk‏)، كليساي جامع سنت سوفيا ‏‏(‏saint Sophia’s cathedral‏)، موزه كلي اكراين در جنگ جهاني دوم (‏National Museum of ‎the History of Ukraine in the Second World War‏)، ميدان استقلال (‏Maidan ‎Nezalezhnosti‏)، مجسمه سرزمين مادري (‏Mother Motherland‏)، كليساي سنت اندروز ‏‏(‏Mother Motherland‏) و غيره.

بازدید : 206
11 زمان : 1399:2

از مكانهايي كه مسافران تور قشم مي توانند در اين سفر از آن ديدن نمايند بام قشمنام دارد كه از جاذبه هاي زيباي قشم به حساب مي آيد كه از لحاظ موقعيت مكاني در قسمت غربي و بين روستاي سلخ و طبل قرار گرفته است ، اين بام فلاتي مي باشد كه داراي نمايي چشم گير و كم نظير است و قسمت بيشتر اين منطقه از سنگ آهك و پوسته هاي صدف مي باشد . وقتي كه مسافران به بام قشم برسند ميتوانند نمايي زيبا از جنگل حرا ، سواحل خليج فارس را ساعت ها به نظاره بنشينند و در شب هنگام آن به تماشاي ستاره بپردازند .همچنين براي سفر به اين كشور مي توانيد از تور لحظه آخري استفاده نمائيد.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 166
  • بازدید کلی : 9558
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی